Konsumencie, zasugeruj zmiany

call_centerOd konsumentów w dzisiejszych konsumpcjonistycznym świecie bardzo dużo zależy. Kierunek rozwoju firm, zakładów, korporacji, nawet mniejszych sieciowych sklepów uzależniony jest bowiem właśnie od konsumentów. I mowa tutaj nie tylko o działaniach konsumentów, chociaż oczywiście swoimi wyborami również dają oni do zrozumienia coś istotnego właścicielom sklepów, czy przedsiębiorcom danych firm. Głównie chodzi jednak o to, by nie domyślać się niczego, nie zgadywać, dlaczego to właśnie ten produkt sprzedaje się najlepiej i czy jest to efektem umieszczenia go na półkach w mało widocznym miejscu, czy też raczej chodzi po prostu o to, że jego odpowiednik jest tańszy, a może zwyczajnie lepszy w smaku? Chodzi o to, by poznać dokładną opinię klienta i to nią sugerować się wprowadzając jakiekolwiek zmiany w firmie. Dlatego też regularnie przeprowadza się badania opinii publicznej ? wówczas poznaje się opinię klientów i już nie trzeba domyślać się różnych rzeczy, gdyż dzięki wynikom badań odpowiedzi są gotowe, podane jak na tacy.

Co w dalszej części artykułu?

Jakie badania?

Mówimy w niniejszym artykule o badaniach, dzięki którym taką opinię konsumentów można poznać, a czy wiemy, jakie są rodzaje takich badań? To my jesteśmy konsumentami, to my więc często bierzemy udział w takich badaniach, a więc powinniśmy doskonale zdawać sobie sprawę z tego, w jakich dokładnie badaniach bierzemy udział. Zapewne jest nam jednak teraz ciężko wskazać te badania, choć być może nawet wczoraj braliśmy udział w ankiecie ulicznej. Tak, takie ankiety to jedna z form badania opinii publicznej, choć może nawet nie przyszło nam to do głowy. Innym sposobem są tak zwane badania cati, jednak jest to termin fachowy, specjalistyczny i może nam być ciężko powiązać go z badaniami, w jakich naprawdę często bierzemy udział.

Czym są badania cati?

Badania cati są badaniami przeprowadzanymi chyba najczęściej. Są to badania telefoniczne i teraz już wszyscy wiemy o co dokładnie chodzi. Od czasu do czasu otrzymujemy telefon, po którego drugiej stronie pracownik agencji badawczej prosi nas uprzejmie o udzielenie odpowiedzi na zaledwie kilka pytań informując, że przeprowadzenie tej ankiety nie zajmie dłużej, niż kilka minut. Zaznacza przy tym również, że nasze zdanie bardzo się dla nich liczy, a my mimo to bardzo często odmawiamy. Badania cati są właśnie takimi badaniami telefonicznymi, z którymi mamy styczność bardzo często i to zapewne wszyscy, a o których wcześniej nie pomyślelibyśmy, że są tak kluczowe dla rozwoju rynku.

Inne, popularne badania?

Czy istnieją tak samo popularne badania opinii publicznej, w których być może też braliśmy lub dopiero będziemy brać udział, a aktualnie nie przychodzą nam one do głowy? Oczywiście są to badania fokusowe odbywające się miejscu, jakim jest fokusownia, czyli specjalnie przygotowana do tego celu sala. Badania fokusowe być może jest gorzej zorganizować od wspomnianych badań cati, ale jednak są one chyba nawet bardziej skuteczne, gdyż w jednym badaniu można poznać opinię nawet ośmiu osób. Fokusownia może pomieścić dziewięć osób, spośród których jedna jest osobą badającą, a reszta to osoby badane.

Leave a Reply