Przesyt w branży odzieżowej
Z czystym sumieniem można powiedzieć, że branża odzieżowa jest w dzisiejszych czasach nawet nie pełna, a wręcz przepełniona. Widać to chociażby po ilości sklepów odzieżowych w każdej praktycznie miejscowości. Nawet w tych mniejszych miejscowościach sklepów odzieżowych jest mnóstwo, a co dopiero największych miastach naszego kraju i nie tylko naszego kraju. Branża odzieżowa na całym świecie jest przesycona, czego efektem jest ogromny wybór odzieży dla klientów. Wybór ten jednak nie zawsze jest dobry, ponieważ im więcej mamy do wyboru, tym dłużej się zastanawiamy i nie wiemy na co się zdecydować, natomiast gdyby wybór był ograniczony, to zapewne szybciej zdecydowalibyśmy się na jakieś spodnie, buty czy koszulkę. Niemniej jednak, nic nie zapowiada przestoju we wspomnianej branży, gdyż popyt rodzi podaż, a więc jeśli zapotrzebowanie na odzież wzrasta, to zwiększa się również ilość producentów w tej branży. Jest to oczywiście w miarę logiczne, choć trzeba również zwrócić uwagę na fakt, że tak naprawdę nie wszyscy producenci odzieży mają takie zyski, jakie chcieliby mieć. Aczkolwiek jest sposób na ich podniesienie. Jaki?
Informacja w cenie
Sposobem tym jest przeprowadzanie badania opinii konsumenckiej. Konsumentami jesteśmy my wszyscy ? każdy z nas przecież kupuje odzież, niekoniecznie robimy to codziennie, ale jednak dosyć często, raz czy dwa razy w roku robimy zakupy sezonowe, natomiast nie oznacza to, że w międzyczasie również nie kupujemy pojedynczych ubrań. Przeprowadzanie badania opinii konsumentów może dać producentom odzieży bardzo cenne informacje, które to właśnie mogą przez nich zostać wykorzystane do poprawy sytuacji swojego ?odzieżowego interesu?. Przeprowadzanie badania opinii każdego z nas, klientów, może producentowi dostarczyć takich informacji, jak to, dlaczego nie jesteśmy zadowoleni z odzieży przez niego produkowanej, co nam nie odpowiada ? jakość, cena etc. ? jakie zmiany na rynku odzieżowym byłyby dla nas satysfakcjonujące itp. Te informacje producent może wykorzystać, a nawet powinien wykorzystać, by polepszyć prosperowanie swojego biznesu. Ważna jest jednak nie tylko informacja uzyskana dzięki klientom, ale, jak w przypadku każdego zresztą biznesu, ważne są również liczby i statystyki.
Wyniki sprzedaży
Liczby mówią same za siebie, dlatego też producentom zaleca się prognozowanie sprzedaży, gdyż to również wiele mu powie. Prognozowanie sprzedaży wskaże, czego najwięcej kupują klienci, a co jest raczej zbędne. Poza tym, takie prognozowanie sprzedaży może również wykazać progres albo regres i wtedy też jest to dla producenta cenna informacja, którą powinien wykorzystać, bo jeśli wyniki sprzedaży się pogorszą, to w głowie producenta powinna zapalić się czerwona lampka dając sygnał ku temu, by coś z tym zrobić, jakoś klientów zachęcić. Natomiast polepszenie wyników sprzedaży pozwoli kontynuować interes wprowadzając zmiany, które zostały przyjęte przez klientów z zadowoleniem.