Własna działalność

template-625348-mKażdy marzył kiedyś o posiadaniu własnej działalności gospodarczej, lecz prowadzenie swojej działalności nie jest wcale takie proste. Sukces naszej firmy zależy między innymi od popularności, oraz rozpoznawalności naszyj firmy. Droga do sukcesu jest bardzo długa i kręta, gdyż konkurencja nie śpi. Najlepszym sposobem na rozpowszechnienie swojej formy jest oczywiście wszelakiego rodzaju reklama.

Sposoby reklamy

Reklamować siebie (oraz własną działalność) można na wiele sposobów, można na przykład dać ogłoszenie do radia, zapłacić firmie reklamowej, aby stworzyli nam reklamę do telewizji, czy też po prostu stary dobry kolportaż materiałów reklamowych, potocznie zwanym także roznoszenie ulotek (jest to najtańszy sposób reklamy). Jeżeli dopiero zaczynasz to najlepszym rozwiązaniem dla ciebie jest założenie strony internetowej, oraz oczywiście dystrybucja ulotek (jeżeli chcesz mieć profesjonalnie wykonane ulotki zaleca się trochę zainwestować w profesjonalistów takich jak na przykład właścicieli portalu dystrybucja-ulotek.com.pl, gdyż mimo wydanej większej ilości pieniędzy, mamy większą pewność, iż ona się nam zwróci).

Oczywiście można również reklamować się na większą skalę, oraz paroma (jak nie wszystkich) na raz, gdyż poszerza to możliwości naszej reklamy, powiększając ilość potencjalnych odbiorców. W zależności od wielkości naszej firmy powinniśmy dopasować skalę reklamy (nie ma sensu, aby mała lokalna firma reklamowała się na całą Polskę, oraz na odwrót), w takich kwestiach, jak skala reklamy należy przedyskutować z profesjonalistami (lub jeżeli czujemy się na siłach decydować samemu). Jeżeli zlecimy reklamę firmie reklamowej nie będziemy musieli się przejmować dalszym losem naszych reklam, lecz gdy postanowimy reklamować się sami, musimy pamiętać także o dystrybucji naszego dzieła, (na przykładzie ulotek) nie tylko trzeba zaprojektować ulotki, ale także je wydrukować, oraz roznieść, lub zatrudnić kogoś do kolportażu. Nie możemy zapomnieć także o tym, że na ulotkach musi być prawdziwa oferta, gdyż jest to regulowane prawami konsumenta. W reklamie powinny się także znaleźć takie informacje jak adres, adres e-mail (jeżeli takowy posiadamy), oraz ewentualnie numer telefonu, a także godziny otwarcia naszej działalności.

Reklama

Jak już wspomniałem wcześniej, istnieje wiele różnych sposobów na reklamę własnej działalności. W rzeczywistości nie ma reklamy lepszej, czy gorszej. Każdy z rodzajów reklamy trafia do konsumentów, nie ważne czy rozpowszechniamy reklamy drogą elektroniczną, czy tradycyjną (na przykład ulotki), różnią się one tylko obszarem, na jakim one funkcjonują (w internecie dostęp do naszej reklamy ma cały świat, a ulotki sprawdzają się lokalnie).

Leave a Reply